BLOG
Ewolucja gier na przykładzie autora Martina Wallace'a

    Historia gier planszowych sięga czasów starożytnych. Do dzisiaj za najstarszą grę uważa się pochodzącą z 2600 r. p.n.e. 'Królewską grę z Ur'. Na całym świecie w czasach starożytnych grano m.in. w kości, mankalę, go, czy senet. Wraz z biegiem czasu wymyślano nowe gry, a na świecie pojawiły się takie cuda jak warcaby, szachy, mahjong, a także wiele odmian gier kościanych i karcianych. 

Jak widzicie gry planszowe cały czas się rozwijają i śmiało można powiedzieć, że w tej chwili ilość gier jaka pojawia się na rynku jest przytłaczająca.

Przyjmijmy, że datą początkową pojawienia się i rozwoju nowoczesnych gier planszowych jest rok 1979 kiedy to pierwszy raz w historii została przyznana nagroda Spiel des Jahres, a laureatem konkursu została gra Hare and Tortoise wydawnictwa Ravensburger.

Spiel des Jahres są to swoiste planszówkowe Oskary, a sama nominacja do konkursu sprawia, że sprzedaż danego tytułu rośnie wykładniczo. 

Wystarczy powiedzieć, że na przestrzeni lat lauretami konkursu były gry, które wszyscy znamy i kochamy takie jak: Osadnicy z Catanu, Carcassonne, Wsiąść do pociągu, Dixit, czy Azul. Każda z nich jest hitem sprzedaży.

Gry na przestrzeni lat mocno ewoluowały - w połowie lat 90. można było zauważyć pierwszy główny podział, który jest widoczny także dzisiaj na dwa główne gatunki gier - euro i ameri. Teraz autorzy chcąc stworzyć jeszcze lepsze tytuły oraz dotrzeć do jak największego grona odbiorców kreują gry hybrydowe, które zawierają w sobie główne cechy obu gatunków gier.

 

Koniec 2020 roku

Rok 2020 zbliża się ku końcowi. Zbliża się także czas na podsumowania...

 

Nie ulega wątpliwości, że ten rok był jedyny w swoim rodzaju. Światowa pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła życie w większości krajów świata. 

Zmieniło się bardzo wiele : pozamykane lokale, praca zdalna, upadki wielu przedsiębiorstw, izolacja, problemy w przemieszczaniu się, brak alternatywy spędzenia wolnego czasu poza domem. 

To wszystko sprawiło, że więcej czasu niż zwykle spędzaliśmy pozamykani w mieszkaniach ograniczeni jedynie do takich atrakcji jak czytanie książek, oglądanie telewizji, , czy gapienie się w ekran telefonów, tabletów i monitorów. Przyzwyczajeni do korzystania z rozmaitych rozrywek nagle zreflektowaliśmy się, że potrzebujemy czegoś innego. Na wielu stołach wtedy pojawiły się gry planszowe. Cześć po prostu wyjęła zakurzone pudełka z szafek, a część zaraziła się tą wspaniałą pasją w tym roku....

Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy

Jeśli

A) jesteś konsumentem

lub

B) jesteś osobą fizyczną, a umowa, którą zawarłeś z nami po 31 grudnia 2020 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego

- co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.

Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: kontakt@ecoprezenty.pl

Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: Kałek 48A, 97-330 Sulejów , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.

Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.

Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

  • dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik,
  • dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Cię przez nas o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

Reklamacje

Jeśli jesteś konsumentem, w przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: kontakt@ecoprezenty.pl lub drogą pocztową na adres Kałek 48A, 97-330 Sulejów.

Wadliwy towar należy wysłać na adres: Kałek 48A, 97-330 Sulejów

W związku z wadą możesz żądać:

  • wymiany rzeczy na wolną od wad,
  • usunięcia wady,

lub złożyć oświadczenie o:

  • obniżeniu ceny,
  • odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.

Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.

Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.

Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.

Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl